tisdag 19 februari 2013

Förvandling

Väst är ett perfekt plagg när man åker skidor tycker jag. Har en som jag gillar, men den har inga fickor - synnerligen opraktiskt. En titt i garderoben gjorde att en röd gammal windstopper fick sätta livet till. Den har många år på nacken, mode och passform var annorlunda och numera inte använd på länge. Den har ändå varit för fin för att jag ska göra mig av med den.

Så då var det dags för förvandling, den fick helt enkelt bli skidvästen med fickor som jag saknat. Jag lät den hänga på provdockan medan jag klippte och nålade lite här och var. I ryggen syddes den in och i sidorna blev den lite mera insvängd. På framstycket syddes ett litet veck för att inte ärmhålet skulle bli alltför stort. En av ärmarna klipptes av och nederdelen av den blev en ficka som syddes fast på ryggen. Den blir perfekt för skidfrökens fusklapp :-)

Före: En bylsig oanvänd windstopper 

Efter: En smidig väst 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar