söndag 6 april 2014

Ilska resulterade i regnbåge

Att jag, efter att min 7-åring har lyssnat på radion, ska försöka förklara för henne varför man inte får älska vem man vill överallt i världen, det gör mig så fruktansvärt arg!  "-Kan det stå i lagen vem man får tycka om? Men mamma, det är ju en känsla, det är ju bara personen som kan känna det." Ja, precis så är det, hur kan kärlek vara fel?

Så när jag hittade det här regnbågstyget i jersey var jag tvungen att sy mig en baströja. Som tur är piggar alla glada färger upp humöret även hos arga L :-) Den är sydd i min vanliga basmodell med rundad hals där det på den här tröjan sitter en mudd i cerise. 7-åringen har önskat något sytt i samma tyg, så det blir fler regnbågar :-)


Ha en fin dag och älska den/de du vill!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar