söndag 16 juni 2019

På ryggen

Inför utställningen i maj lyckades jag knåpa ihop en ryggsäck som jag efter flera försök kände mig nöjd med. Men så blir det ju ofta så att jag vill testa igen, med någon liten ändring här eller där. Det har därför blivit några ryggsäckar som jag tänkte hänga hos Hantverk i Ratan i sommar.


En prickig med rött blixlås och randig insida. Den här har tjockt mellanlägg i hela väskan och håller formen även om den inte är fullpackad. Inuti finns en liten ficka med dragkedja


En mörkblå canvas som värmt hyllan länge fick sällskap av ett gammalt påslakan och grön dragkedja från lådan. De vita banden och spännena för att reglera längden levde sitt liv på en annan väska innan. Här är det bara bakstycket som fått tjockt mellanlägg i och med att yttertyget är rejält kraftigt.


De här och några till kanske får hänga med på spännande äventyr i framtiden :-)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar