fredag 15 juni 2012

Snurrkjolar och EM anpassat

I veckan har det inte blivit mycket sytt, jag skyller allt det på EM i fotboll :-) Istället har jag ägnat mig åt pyssel som kan utföras i soffan.
 Eftersom stickning inte är min starkaste sida så ägnar jag mig åt enkel sådan. Disktrasor i bambu är min grej, enkelt och snabbt går det. De fungerar alldeles ypperligt att torka både solsmulor och brödsmulor med och när trasan behöver fräschas till är det bara att köra den i en skål med vatten i mikron några minuter.

Förra helgen var jag och mina tjejer på loppis och hem kom vi med ett gäng stickor i olika storlekar och några nystan med garn. Att färgerna blev blått och gult tänkte jag inte alls på förrän jag kom hem :-) Får väl se vad det blir av dem, fina är de hursomhelst. Tråden består av flera tunna trådar i lite olika färger vilket ger ett melerat resultat.

Här är också två snurrkjolar som äntligen hittat till sina nya ägare. De är sydda i jersey med mudd i linningen för att vara mjuka och sköna. Den med stjärnor är sydd i stl 122/128 och molnkjolen är sydd i 98/104.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar