fredag 28 december 2012

Jullov och inspiration

Vi har ett fantastiskt vinterväder. Det är lite för kallt och lite för snuvigt för långa snabba skidturer, men några korta långsamma har det blivit. Det har inte blivit så mycket sytt dessa lediga dagar, bara en varmare mössa till mig själv. Prickig jersey som är fodrad med en stuv av rosa/röd velour jag hittade i lådan. De vackra vita träden utanför husknuten syns här på bilderna.




Tomten hade med sig paket med textilanknytning till mig :-) Numera kan jag klippa snyggt med min fina nya sax och bläddra i denna fantastiska bok. Den har gett inspiration till att lära mig mera kring stickning och första vantprojektet är igång. Jag valde ett mönster med svårighetsgrad lätt, det har redan resulterat i att instruktioner måste ges av experten via Skype - men snart så kan jag själv... :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar