måndag 19 augusti 2013

Påse? Gryta? Tröja?

Jag har ofta en idé när jag startar med något, men kan inte låta bli att hitta på längs vägen. Här är resultatet av det som skulle bli nya tygpåsar, en sorts förvaringspåse i form av något som liknar grytor eller kanske tröjor? En bit mörkblått lite grövre bomullstyg med vita prickar fick bli till en rund botten och sidor. Som handtag/armar/öron använde jag orange muddväv. De har en bit mellanlägg faststruket på sidorna för att bli lite stadigare och kan som synes användas både stående och hängande.

Jag blir verkligen glad av dem och tänker mig att enfärgade påsar med öron i olika färger kommer att finnas till försäljning i höst. Då ska de ha fått ett ordentligt namn också :-).



Några solsmulor har lagt sig i en av dem - vi kikar närmare på dem en annan dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar