lördag 4 oktober 2014

Kalashelg

Helgen går i kalasandets tecken och här blir det alltsom oftast solsmulor i paketen. Husets äldsta valde en buff i vintertyg i sitt paket den här gången. Den viks och används som pannband eller fungerar som halsduk. Hoppas att den passar dagens 7-åring. 



Husets yngsta var väldigt tydlig med att det var en kjol som gällde i det paket som skulle följa till hennes kalas. Jag har klurat en del på kjolmönster då jag ofta får önskemål om snurrkjolar. Som mamma gillar jag praktiska saker och tycker ofta att det är knöligt med mycket tyg som ska under överdragsbyxor och overaller. Men den här modellen känner jag mig nöjd med, där finns lite snurr i kjolen men ändå inte för mycket tyg kring magen (å så kan jag avslöja att modellen finns på Skôel). Den här i storlek "hel hand" fick cerise mudd i midjan och våder i tre olika rosa tyger enligt önskemål från givaren :-).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar