söndag 19 februari 2012

Klänningar av skilda slag

Sjukstugan fortgår här hemma men här kommer en liten glimt av vad som gjorts färdigt och vad som är pågående projekt i min syhörna. Jag har ju tidigare skrivit att det handlar om klänningar, om än helt vitt skilda sådana.


Det här är tyget till en prinsessklänning - önskemålet var en gul klänning som prinsessan Belle. Det viktiga var att den stod ut i kjolen - så med en massa tyll och flera lager tyg så fick den godkänt. Nu när jag skulle hitta lite bilder inser jag att jag glömde att fota den innan den hamnade hos sin ägarinna, men här får ni en glimt av tygerna den gjordes av. Färgerna gör sig inte riktigt rättvisa på bilden dock.


Den här också helt klar, men har inte hunnit till sin ägare ännu - så därför får ni hålla tillgodo med en liten tjuvtitt så länge.


Klänningar på hög. Här är velour och jersey det stora temat. Klänningarna som är i hängslemodellen har fått solsmulor och blommor på kjoldelen. Några är raka i nederkant och några har mudd längst ner. Storleken på dem är 80/84 och 86/92.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar