söndag 23 september 2012

Blått är flott, grönt är skönt

Den gångna veckan har inneburit småpyssel i min syhörna.  Det här mjuka påslakanet med sina härliga blommor i olika blå nyanser och ett ljusblått blixtlås är mina senaste loppisfynd. Jag tror att det kommer att passa perfekt till ett av mina kommande projekt som ni får se framöver!


Rensade bland yngsta dotterns kläder och insåg att där inte fanns kvar några nog långa byxor. De här är gjorda efter ett mönster till tights, men jag har gjort dem lite lite pösigare och med mudd längst ner. Så här i efterhand så är de kanske lite för pyjamaslika, men men, de får duga som ombyte under overaller och annat i vinter.

Några små stillasittande stunder utan datorn under veckan resulterade i ett virkat fodral till mobilen. Lite restgarner i grönt får fungera som höstklädsel till ajfånen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar