söndag 13 januari 2013

Ett paket kom...

lastat med en massa saker i veckan. Där fanns bl a min farmors gamla rör med virknålar och stickor - snudd på antikviteter :-) I veckan har det varit fullt sjå med mitt vanliga jobb och jag har inte suttit en enda minut vid symaskinen, men då jag pausat i soffan en stund har stickorna åkt fram.

 De här rören är fyllda med virknålar och stickor i olika storlekar, härligt :-)
 Här är det allra första projektet ur min fina julklappsbok med svårighetsgrad lätt. Den helgrå vanten stickades först, lite stor blev den - tovade lite för att den skulle liksom "gå ihop sig". Jag gör väl en till tänkte jag, men stickar lite hårdare och virkade en orangekant....ok,  den passar på min 6-åring. Nu till utmaningen, att få till två vantar som passar ihop med de här...:-)
Åsså mitt pågående halsduks/buff projekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar