söndag 27 januari 2013

Öka farten

Av någon anledning så ökar min fart när det är någon mer än jag själv i skidspåret :-) Efter en osedvanligt seg systart på det här året är det nu dags att öka farten även här. I helgen har mina trasiga svarta välanvända velourbyxor fått en likadan uppföljare, inte så mycket att visa här dock. För er som följt mina äventyr med stickorna så har två av mina projekt avslutats i veckan. Om sisådär 20 år kanske det blir lika snyggt som det ser ut i mitt huvud - men trägen vinner, så jag fortsätter öva.

 En buff/halsduk i alpstickning i ett bomullsgarn värmer skönt kyliga dagar.
Åssa var det då vantar....den här gången två som blev ungefär lika stora, lite sladdriga sneda och vinda - men de får duga för att hålla i sparken. Jag gjorde dem randiga i grönt och grått ullgarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar